KampagnesideLanding pageWebanalyseWebdesignWebshop

Landingpage og kampagneside optimering

Du har kun 8 sekunder til at overbevise din bruger at din hjemmeside eller webshop har de ønsket produkter eller ydelser. Det er derfor vigtigt at du fanger dine besøgende fra første øjeblik. Er din landingpage optimeret korrekt?

Hvad er en landingpage eller en kampagneside?

En landingpage eller en kampagneside er den destinationsside, som dine besøgende lander når de fx klikker på en af dine annoncer på Google. Det er den første side som dine potentielle kunder ser. Derfor skal der være en synergi mellem den annonce som kunden har klikket på og din landingpage som de lander på.

Hvorfor er landingpage så vigtigt?

Ved at lave landingpage, der passer til dine annoncer, øger du chancen for at dine besøgende laver en handling. Derfor skal du aldrig sende dine bruger til forsiden. Ved at sende dem til forsiden, bliver de istedet for irriteret og trykker på tilbage. Du kommer både til at miste potentielle kunder, bruger unødvendige marketings penge, samt få sure og utilfredse kunder. Det er derfor yderst vigtigt at sørge for, at det første kunden møder, handler om det din annonce kommunikerede.

Gør du det nemt at konvertere?

Er din kurv synlig? Kan dine besøgende finde nok informationer? Er dine billeder gode nok? Er din hjemmeside / webshop troværdigt nok? Er der andre forhindringer?
Sørg for ikke at opstille forhindringer for dine besøgende. Det er vigtigt med et naturligt flow på din hjemmeside / webshop. Derfor er der nogle grund regler som man skal overholde når man laver landingpages.

lpo

Har du brug for hjælp til at få lavet en landingpage eller kampagneside?

Kontakt os for et uforpligtende tilbud

 

 

Author Ayhan Holst Tunaligil

Ayhan er boss i Target og deler gerne ud af sine viden.

More posts by Ayhan Holst Tunaligil

Leave a Reply